ناتو از آماده باش بیش از ۵۰۰ هزار سرباز تحت نظارت این ائتلاف خبرداد وزیر کشور برای شرکت در کنفرانس مواد مخدر وارد عراق شد نگرانی اسرائیل از حمله بعدی حوثی‌ها کاخ سفید: بایدن دوره ریاست جمهوری خود را کامل خواهد کرد حمله اسرائیل به مناطق جنوبی لبنان (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش رهبران جهان به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا هریس پس از انصراف بایدن: ترامپ را شکست می‌دهم پزشکیان: تحریم‌کنندگان مردم ایران به دشمن ایران سلاح شیمیایی می‌دادند واکنش اوباما به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا تغییر ساعت کاری ادارات سنندج و استان کردستان از فردا دوشنبه (یکم مرداد ۱۴۰۳) درخواست جمهوری‌خواهان از بایدن برای استعفا از ریاست‌جمهوری نتانیاهو با بایدن در آمریکا دیدار می کند چه کسی جایگزین بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود + لیست گزینه های احتمالی واکنش ترامپ به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا آغاز مذاکرات آتش‌بس غزه از پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) بایدن از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انصراف داد + تصویر تداوم حملات موشکی-پهپادی حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی (۳۱ تیر ۱۴۰۳) محبوبیت ترامپ بعد از سوءقصد نافرجام افزایش یافت حمله ارتش رژیم صهیونیستی به برج دیده‌بانی ارتش لبنان | ۲ نظامی لبنانی زخمی شدند (۳۱ تیر ۱۴۰۳) نماینده آیت الله سیستانی با آیت الله علم الهدی دیدار کرد
سرخط خبرها

هواپیمای بلینکن باز هم دچار نقص فنی شد

  • کد خبر: ۲۱۹۹۳۳
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷
هواپیمای بلینکن باز هم دچار نقص فنی شد
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت هواپیمای آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور در پاریس دچار نقص فنی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز چهارشنبه گفت هواپیمای «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه این کشور در پاریس دچار نقص فنی شده است و هیئت آمریکایی مجبور شده‌اند با خودرو عازم محل برگزاری نشست وزرای خارجه ناتو در بروکسل شوند.

این نخستین حادثه برای هواپیمای بوئینگ آنتونی بلینکن نیست. دی‌ماه سال گذشته هم منابع خبری بین‌المللی گزارش داده بودند خرابی هواپیمای او در «داووس» موجب شده است برنامه بازگشت او به واشنگتن با تأخیر همراه شود.

آنتونی بلینکن روز ۲۷ دی‌ماه بعد از سوار شدن به این هواپیما مطلع شده بود که نشت اکسیژن کشف‌شده در این هواپیما قابل تعمیر نیست، در نتیجه یک هواپیمای کوچکتر از بروکسل عازم زوریخ شد تا سفر دیپلمات ارشد آمریکا از طریق آن انجام شود. دستیاران بلینکن و هیئت رسانه‌ای همراه او نیز با هواپیما‌های مسافربری به واشنگتن سفر کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه امروز توضیحات بیشتری درباره ماهیت نقص فنی هواپیمای بلینکن ارائه نکرده است.

خراب شدن هواپیمای مسئولان کشور‌ها اتفاق بی‌سابقه‌ای نیست. سفر «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا نیز پیش از این در اجلاس گروه ۲۰ در دهلی‌نو به‌دلیل نقص فنی هواپیما با اخلال مواجه شده بود.

آگوست ۲۰۲۳ هم هواپیمای ایرباس حامل «آنالنا بائربوک»، وزیر خارجه آلمان باعث معطل شدن او در ابوظبی شده بود، این اتفاق در جریان سفر بائربوک به کشور‌های استرالیا، نیوزیلند و فیجی رخ داد.

مشکل ایرباس «ای ۳۴۰» متعلق به نیرو‌های هوایی آلمان در آن زمان «مشکل مکانیکی در باله‌های فرود» اعلام شد. گفته شد خلبان دقایقی بعد از بلندشدن هواپیما از ابوظبی متوجه این نقص فنی شد و هواپیما را دو ساعت بعد به زمین نشاند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->